Professioneel en efficiënt administratief vastgoedbeheer is van cruciaal belang voor het succesvol beheren en onderhouden van een vastgoedportefeuille. Binnen Aperta Estate Management begrijpen we de complexiteit en uitdagingen die gepaard gaan met het administratief beheer. Hierdoor kunnen wij klanten in verschillende branches voorzien van uitstekende diensten op dit gebied.
Administratief beheer voor…
Onze diensten
Een all-in-one oplossing voor uw vastgoedportefeuille
Mede door ons online systeem creëren we een overzichtelijke situatie voor huurder, verhuurder en onszelf. Het opstellen en beheren van juridisch correcte huurcontracten valt ook binnen onze expertise. Wij nemen de verantwoordelijkheid over om huurcontracten tijdig te verlengen, aan te passen of beëindigen.
Middels deze digitale en gestructureerde werkwijze voorzien wij onze klanten van hoogwaardig administratief vastgoedbeheer. Of u nu een particuliere vastgoedbelegger of een woningcorporatie bent, wij hebben de expertise en ervaring om aan al uw administratieve behoeften te voldoen.
![](https://aperta-estatemanagement.nl/wp-content/uploads/2023/10/dienst-administratief.jpg)
Onze werkwijze
Documentatie en overzicht
Een goede relatie met huurders is van groot belang, voor zowel het woongenot van de huurder als uw rendement. Daarom fungeren wij als het aanspreekpunt voor huurders en dragen we zorg voor deze relatie. Binnen het administratief beheer behandelen we vragen en klachten, en zorgen we voor een soepele communicatie tussen alle betrokken partijen. Tenslotte verzorgen wij een dossieropbouw door alle conversatie met huurders te documenteren.
Elke maand stellen wij per portefeuille een verhuurafrekening op met daarin een overzicht van de ontvangen huur, de huurachterstanden, de te verrekenen kosten, de beheervergoeding en de leegstand.
Tevens maken wij een nauwkeurige online-registratie van huurcontracten. Ook regelen wij het aanpassen en beëindigen van bestaande huurcontracten. Ook het versturen van huurfacturen en bijbehorende administratieve afhandelingen valt binnen deze dienst.
Veelgestelde vragen
Wij hebben expertise in alle sectoren binnen het vastgoed. Momenteel beheren wij objecten die allerlei doeleinden hebben. Het grootste gedeelte van onze beheerportefeuille bestaat nu uit residentieel (sociaal en vrije sector) en commercieel vastgoed. Denk hierbij aan winkel- en bedrijfspanden of garageboxen.
Onze ervaring is dat elke klant een individuele behoefte heeft als het aankomt op onze diensten. Er zijn klanten die alle diensten afnemen, maar wij kunnen ook een losse dienst aanbieden. Dit komt voornamelijk voor bij het commerciële beheer, ook wel verhuurmakelaardij genoemd.
Ook zien we vaak dat klanten een eigen netwerk hebben op het gebied van technisch beheer. Deze professionals nemen wij graag over in ons systeem en onze werkwijze. Wij werken graag samen met de mensen die uw vastgoed al jarenlang kennen. Samen staan we sterker.
Voor elke klant maken we dus maatwerk, zodat wij naadloos op uw behoefte kunnen aansluiten. Is uw interesse gewekt? Vraag gerust een vrijblijvend gesprek aan.
Er zijn diverse redenen waarom het interessant kan zijn om het beheer van uw vastgoed geheel of gedeeltelijk uit te besteden. In de eerste plaats kunt u zich dan ontdoen van zorgen over diverse technische kwesties, zoals het regelen van een loodgieter bij een lekkage terwijl u op vakantie bent, evenals financiële aangelegenheden zoals het incasseren en controleren van huurbetalingen, het nakijken van facturen, het opstellen van jaaroverzichten, enzovoort. Daarnaast kan het uitbesteden van het beheer fiscale voordelen met zich meebrengen. Door uw eigen betrokkenheid en taken te beperken, kunt u zorgen voor een vorm van “normaal vermogensbeheer”. In deze context wordt een vastgoedbelegging dan ingedeeld in Box 3 in plaats van Box 1, wat aantrekkelijk is omdat er geen belasting verschuldigd is over huurinkomsten en mogelijke winst bij verkoop.